#MANnaZabytek

Cieszymy się z rozwoju gdańskiej komunikacji miejskiej i regularnej odnowy floty autobusów i tramwajów. Jednak wiemy, że wraz z dostawami nowych pojazdów trzeba wycofać te najstarsze.

 

W zamian za nowe elektrobusy MAN wycofywane z ruchu są autobusy tej samej marki, z ponad 20-letnią historią. W czasach swojego debiutu w 2002 roku były powiewem nowoczesności wśród dziesiątek Ikarusów i Jelczy, które jeszcze wówczas kursowały po Gdańsku. Dzisiaj ustępują nowym konstrukcjom, również spod znaku MAN, co jest swego rodzaju symbolem.

 

Zwracamy się z prośbą o zachowanie jednego pojazdu z wycofywanej serii MAN NG313 (przegubowy) z 2002 roku na poczet floty historycznej Spółki GAiT. Może się wydawać, że niskopodłogowy klimatyzowany autobus nie jest wartościowym materiałem na pojazd zabytkowy, lecz zupełnie inaczej będziemy patrzeć na taki pojazd za klika/kilkadziesiąt lat. Już dzisiaj najmłodsze pokolenie traktuje 21-letnie MANy jako coś wyjątkowego, a dla kolejnych pokoleń będą równie unikatowe jak Ikarusy, czy „ogórki”.

 

Ponadto prosimy o możliwość odsprzedaży jednego autobusu MAN NL283 zaprzyjaźnionemu z nami kierowcy GAiT, który w ostatnich latach wykonał tym pojazdem tysiące kilometrów po Gdańsku. Kierowca miłośnik chciałby odkupić „swój” autobus i prywatnie pielęgnować element historii gdańskiej komunikacji.

 

Prosimy o wsparcie naszej inicjatywy.

 

AKTUALIZACJA: Jeden z autobusów MAN NL283 nr 2054 przy naszym wsparciu zyskał nowego właściciela. Został nim kolega Tymoteusz, który właśnie tym autobusem przez kilka lat wykonał wiele kilometrów na liniach sieci ZTM w Gdańsku. W imieniu właściciela i swoim dziękujemy Wiceprezydentowi Piotrowi Borawskiemu oraz Spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje za wsłuchanie się w nasz głos o zachowanie historycznego już pojazdu w godnych rękach!