„Trzysetą” na okrągło, czyli druga rocznica wycofania tramwajów 105Na z ruchu liniowego

Od dwóch lat gdańska flota tramwajowa składa się wyłącznie z wagonów zawierających niską podłogę. W drugą rocznicę wycofania wysokopodłogowych tramwajów 105Na z ruchu liniowego (niedziela, 5 marca 2023 r.), Stowarzyszenie Grupa Tramwajowo-Autobusowa WPK GG oraz Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapraszają na bezpłatne przejazdy historycznym już trzywagonowym składem po trasie dawnej okrężnej linii 16L.
W czerwcu 1978 roku uruchomiono dwie linie okrężne, oznaczone jako 16L i 16P. Rozróżnić kierunek jazdy można było zarówno patrząc na schemat linii (16L kursowała „w lewo”, a 16P „w prawo”), jak i na kierunek wyjazdu z pętli Oliwa: 16L w lewo do Wrzeszcza, a 16P w prawo na Przymorze. Taki układ funkcjonował zaledwie dwa miesiące.
Już od sierpnia 1978 roku wprowadzono istotne zmiany. Utworzono ujednoliconą linię 16, która pod jednym numerem kursowała w obie strony. Drugi kraniec wyznaczono na pętli Ogrodowa (obecnie Strzyża PKM). Linia 16 zniknęła z gdańskich ulic po kolejnych 2,5 roku, w lutym 1981 roku.

 

Poniżej zamieszczamy szczegółowy rozkład jazdy: